VILLKOR
Behöver du hjälp att välja eller har några frågor – tveka inte – jag finns bara ett samtal eller email bort! Välkommen att höra av dig!
All bildinformation på hemsidan kan inte garanteras återge varans exakta utseende då det är hantverk.
PRISER
Priset inkluderar silverkedja eller rem om det är ett hänge. Man väljer fritt bland dessa silverkedjor & remmar om det inte står något annat vid smycket. Vissa kedjor är tillval.
Priset inkl. svensk 25% moms och frakt (se nedan).
BETALNING
Du kan välja bland dessa betalningsalternativ:
~ Swish (OBS! Swisha inga pengar innan du fått ett betalnings ID).
~ Till konto i Handelsbanken.
~ Till bankgiro (tar längre tid).
~ Finns du utomlands kan vi ordna med betalning via PayPal.
~ Företag kan betala mot faktura, ta kontakt.
…träffas vi kan jag ta emot kontanter.
LEVERANSTID
Efter beställning återkommer jag med leveranstid och betalningsinformation.
Får du inget svar via mail inom en arbetsdag, se i din ’Skräppost’.
I beställningen anger du OM det finns ett datum du måste ha smycket allra senast, tex om du skall ge bort smycket i present.
Skulle vi inte få kontakt ser du mina kontaktuppgifter längst ned, dina har jag i beställningen.
Jag avvaktar att pengar har kommit in innan jag skickar smycket.
Är det en specialbeställning bör det betalas innan jag påbörjar beställningen om inget annat är avtalat.
Tänk på att Postnord tar 1-3 dagar att leverera även om jag skulle kunna posta ditt smycke samma dag.
FRAKT
Fri frakt inom Sverige. (brev= standard)
Med brev hinner jag oftast skicka (färdiga) smycken som är beställda & betalda kl.9 på vardagar redan samma dag.
Du kan ange om du vill ha omärkt försändelse utan avsändare.
(Tex om någon i ditt hushåll skall få smycket i present).
Du kan också ange en annan adress nedan, tex till ditt jobb.
Vill du ha spårbar och försäkrad försändelse (REK) tillkommer 100 kr på priset.
Jag framför gärna en personlig hälsning på ett kort om du vill att jag skall leverera till någon annan.
Smyckena packas i en grå sober pappask med logga i silver eller satinpåse. (Per post levereras smycket alltid i ask).
GARANTI
Vid normal användning skall smyckena ej gå sönder. Skulle de ändå göra det så VILL jag verkligen veta det!
Både för att i framtiden ej göra samma fel och för att du skall få skadan åtgärdad och känna dig nöjd med ditt köp.
Hör av dig snarast så löser vi det!
BYTESRÄTT & ÅTERKÖP
Har du valt ett hänge med kedja/rem i standardlängd (se halsband) och vill byta till längre/kortare går det förstås jättebra.
Jag vill ju att ditt smycke sitter rätt så att du trivs med att använda det, så jag står för den nya frakten.
Hör av dig per mail (se nedan) och skicka sedan kedja/rem i retur till avsändaradressen/Brokig (se nedan). Kedjor bör ligga i asken alt. mellan hårdare papp för att inte råka knäckas.
Glöm inte att skriva den adress du vill att bytet ska gå till och lägg för säkerhetsskull med en lapp där det står vad du vill byta till.
Har du fått ett smycke du inte är nöjd med, vill byta eller ångrat dig – skicka email eller ring och berätta varför, se kontaktuppgifter nedan. Smycket får inte vara använt, endast försiktigt provat. Ångerrätt gäller i 14 dagar om ej annat är överenskommet vid beställningen. Ångerrätten gäller ej för specialbeställda designade smycken eller smycken som specialanpassats. Självklart följer Brokig ARNs lagar och regler kring bytesrätt och återköp.
GDPR
Här följer Brokig silversmyckens hantering av persondata.
Vill du som kund/frågeställare inte ändra på något behöver du inte göra någonting.
- Brokig behåller förfrågningar och beställningsinformation såsom
smycke, ev. kedja/rem – längd, namn, adress, telefonnummer, mailadress
samt övrig eventuell information i kommunikation via beställningsformulär, bokningsformulär, mail, sms, Facebook-meddelanden eller telefon. - Anledningen till att Brokig sparar dessa data är att du som kund senare när du önskar kan återkomma för att tex nybeställa viss kedja/rem p.g.a. slitage.
Datat sparas även för egen statistik samt ha möjlighet att tex upplysa dig om Brokig kommer att hålla ett event på din ort eller enstaka större nyheter. - Brokig kommer ALDRIG att lämna vidare dina uppgifter till andra aktörer om du uttryckligen inte bett om det.
Lämnar du dina kontaktuppgifter tex vid ett samarrangerat event, där Brokig är en del, ansvarar du själv för din kontaktinformation gentemot de andra aktörerna.
Du kan när som helst och på vilket sätt du finner lämpligt återkomma till Brokig och be om att få dina uppgifter ändrade eller raderade.
Du kan även avsäga dig all ytterligare kontakt från Brokig.
COOKIES
Vi använder cookies för att identifiera användare som unika men anonyma individer. Det hjälper oss att registrera antalet besökare samt ger oss statistik och information om hur många användare vi har på sidan och vad de gör.
Vill du handla live går det bra i min ateljé i Segersta, Hälsingland.
Eller hos någon av mina återförsäljare.
Ibland ställer jag ut mina smycken, då ser du det här på Facebook.
Vänliga hälsningar, Tove Larsson
Brokig silversmycken
Svedjavägen 48
823 93 Segersta
email: tove@brokig.se
tel: 070-631 35 75
Organisationsnummer: 6709137589